Alla inlägg den 25 april 2016

Av Höstbebis 2016 - 25 april 2016 18:39

Var på inskrivning förra veckan och det kändes bara som en fortsättning på hälsosamtalet. Fick besked att mina järndepåer är fyllda och hb värdet var 141 om jag inte missminner mig och jag ligger bra på levaxinet.

Däremot var bm inte nöjd med blodtrycket och jag fick komma tillbaka senare i veckan för att mäta det igen. Problemet är bara det att jag har fått höra att tjockisar och gravida ska ligga på sidan vid btmätning, och jag fick ligga på rygg. Slutade med att jag fick betablockerare utskrivet.


Men fy vad min kropp inte gillar dem, känns som kroppen går på högvarv. Helt darrig är jag hela tiden, främst när jag ska göra nåt. Skitjobbigt.

Fick iaf ny tid för mätning till idag trodde jag men hon hade nog bokat in mig först nästa måndag, men det gick bra att komma idag också.

Visade bm korten jag tog på mätaren här hemma, både på rygg och sedan på sidan och vilken skillnad det är. Så idag mätte hon först när jag låg på sidan och sedan på rygg för att visa skillnaden. Och visst var där skillnad men jag ska fortsätta med tabletterna och gå på blodtryckskontroller ett tag till.

Och på torsdag är det kub   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards